Indhold og udbytte

 

Modul 1

På modul 1 arbejder vi med udvikling af dit mindset, personlige lederskab og din mentale styrke. Det er de grundlæggende personlige kompetencer, som er et afgørende fundament for, at du får succes med dine salgsmæssige færdigheder.

Du lærer at:

  1. Præstere i nuet, i de afgørende daglige salgssituationer, du befinder dig i, så du realiserer dine kortsigtede mål om at lukke den næste ordre, sælge mere, styrke relationer etc.

  2. Lykkes med at opfylde dine langsigtede mål om salgsmæssige resultater, karriere og privatliv. Du bliver motiveret, bliver proaktiv og tager ansvar for din fremtidige succes ved at tage ansvar for din faglige og personlige udvikling

Du bliver trænet i metoder, teknikker og værktøjer fra forskning i sportspsykologi, adfærdspsykologi, selvledelse og hjerneforskning

Du bliver især dygtigere til at være mentalt stærk, så du præsterer og skaber resultater – også i pressede situation

 
  • INDHOLD MODUL 1

    Bliv bevidst om dig selv

    • Persontype

      • Bliv bevidst om din personprofil Everything DiSC®

      • Dine styrker og udfordringer

    • Selvindsigt

      • Hvem er du? Hvad vil opnå? Hvad er succes for dig? Hvad er dine værdier?

      • Kend din motivationsprofil, din drivkraft, som sikrer dig vedholdenhed

      • Forstå dine personlige styrker som dit præstationsmæssige fundament

    • Mindset

      • Udvikl et growth mindset og bliv god til at håndtere udfordringer

  • INDHOLD MODUL 1

    Vær handlekraftig, produktiv og stressfri

    • Vær mentalt stærk – også i pressede situationer

      • Via gameplaner for dine kritiske salgssituationer: Hold fokus på opgaven og din præstation

        • Forstå og håndter dine følelser. Vær følelsesmæssig fleksibel

        • Vær til stede i nuet

        • Træf bedre beslutninger og ager i forhold til dine værdier og målsætninger

    • Selvledelse

      • Led dig selv via en struktureret og effektiv hverdag med fokus på opgave- og tidsstyring

      • Planlæg og prioriter dine kunder, opgaver, handlinger og ressourcer med fokus på at realisere dine vigtige mål

      • Tag ansvar for din vedvarende personlige og faglige læring og udvikling goes here

 

Modul 2

På modul 2 arbejder vi med at udvikle dine faglige kompetencer i professionelt salg.

Du lærer at mestre en professionel salgsproces.

Du bliver trænet i metoder, teknikker og værktøjer til effektivt at sætte målsætninger, planlægge og styre alle salgets faser, så du skaber større hitrate, mersalg og gensalg.

Du bliver særligt god til til personligt salg og at lede resultatskabende salgsmøder.

 
  • INDHOLD MODUL 2

    Styr salgsprocessen

    • Større hitrate i mødebooking og telefonsalg

    • Salgsmødet

      • Den gode åbning – agenda og forventningsafstemning

      • Forstå kundens behov og købsmotiver

        • Spørgeteknik

        • Kropssprog, bevidst- og ubevidst kommunikation

        • Match kundens personprofil og skab tillid

      • Præsenter en løsning, der skaber værdi for kunden

        • Skift fokus fra dit produkt, til udbytte for kunden

      • Håndter indvendinger

        • Lær at håndtere og overvinde indvendinger. Betragt indvendinger som købssignaler

      • Luk salget

        • Anvend effektive afslutningsteknikker

  • INDHOLD MODUL 2

    Styrk din salgsstil

    • Anvend salgs- og adfærdspsykologi i salgsprocessen

      • Bliv bevidst om din personlige salgsprofil med Everything DiSC® salgsprofil

        • Dine styrker og udfordringer

      • Genkend, forstå og match forskellige kundetypers adfærds- og motivationsprofiler i salgets faser

      • Bliv fleksibel og effektiv i din kommunikation

    Anvend ekstra stærke afslutningsteknikker

    • Økonomisk argumentation

      • Imødegå prispres, skab bedre bundlinje og større hitrate ved at lære økonomisk argumentation

    • The psychology of persuasion

      • Benyt 6 stærke metoder til at skabe tillid og lukke salget

 

Modul 3

På modul 3 arbejder vi med at udvikle dine faglige kompetencer i strategisk salg.

Med viden om konkurrence- og vækststrategier lærer du at lave salgsstrategiske analyser og beslutninger, samt at lede, tilrettelægge og gennemføre salg på strategisk niveau.

Du bliver særligt god til Key Acount Management (KAM). Du får metoder, teknikker og værktøjer til at udarbejde kundeplaner, og at eksekvere planerne i praksis.

 
  • INDHOLD MODUL 3

    Anvend strategisk tankesæt i salgsarbejdet

    • Salgsstrategi

      • Forstå salgsstrategi i relation til virksomhedens strategier

        • Forretningsmodeller, konkurrence- og vækststrategier

      • Salgsstrategisk analyse og strategiplan

        • Markedssegmentering og målgruppevalg

        • Positionering og målgruppestrategi (parametermix)

    • Key Account Management

      • Forstå og skab værdi for kundens forretningsmodel og værdikæde

      • Skab relationer til kundens nøglepersoner (købscenter) og øvrige interessenter

      • Forstå og match nøglepersoner og deres købsadfærd og -motiver

    • Planlæg indsatser og udarbejd den gode kundeplan

  • INDHOLD MODUL 3

    Exceller som salgsekspert og bliv kundens betroede samarbejdspartner

    • Styr salgsprocessen

      • Udfordr kundens tankesæt og inspirer

      • Optimér kundens købs- og serviceoplevelse

      • Skab kundeloyalitet, mersalg og gensalg

    • Værdiskabende kommunikation

      • Resultatskabende forhandlingsmøder

        • Forhandlingsstrategi og – taktik

        • Forhandlingsteknik

      • Effektiv mødeledelse

    • Præsentationsteknik

      • Planlæg og afhold en overbevisende præsentation

    • Konflikthåndtering

      • Forstå, imødekom, forhindr og løs konflikter

 

Modul 4

Dette modul afspejler i meget høj grad den komplekse dag i sælgerens liv, og du vil blive trænet i at mestre det hele.

Vi får ofte at vide, at læringen under hele forløbet fordobles til sidst under assessment centeret. I løbet af disse intense 3 dage træner vi det hele i et miljø, der minder om virkeligheden og med høj intensitet og masser af øvelser og feedback. I praksis driver I i små teams en række salgskontorer, og I skal lykkes med at realisere en salgsstrategi med alt, hvad det indebærer. 

Du vil selv skulle performe i mange forskellige salgsroller, og du vil også opleve dine medkursister i forskellige roller, når I møder skuespillere, der spiller forskellige roller.

Alt hvad du har lært indtil nu, bliver forstærket og intensiveret på modul 4.

Efter modul 4 kan du:

  • Være stolt af at have gennemført det mest intense salgstræningsforløb

  • Udføre alle de handlinger, det kræver, for at være den komplette sælger, under det pres og den uforudsigelighed, som hverdagen som sælger er kendetegnet ved

  • Fortsætte din udvikling, for du har ikke blot lært at sælge, du har også lært at tage ansvar for og sikre din egen kontinuerlige udvikling

 
  • INDHOLD MODUL 4

    Assessment center

    • Du vil øve dig i alle de elementer, som forløbet har bestået af på modul 1-3 samt online træningen

    • Virkelighedsnære cases og skuespil

    • Individuelt skræddersyet til hver enkelt deltagers behov

    • Fokus på anvendelse af værktøjerne, når det virkelig gælder – hele essensen i GAMEDAY metoden

    • Eksekvering af din gameplan

    • Afsluttende festmiddag og overrækkelse af diplomer for veloverstået GAMEDAY forløb.​